USB-C چیست؟

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

بسیاری از گوشی‌ها و کامپیوترهای جدید درگاه  USB Type-C دارند. تا چند سال آینده این درگاه به استانداردی برای انتقال داده تبدیل خواهد شد، اما این استاندارد جدید روشی برای گوش دادن به موزیک و شارژ دستگاه نیز هست. USB Type-C یا USB-C مزایای زیدادی دارد اما ممکن است تغییر استانداردهای قدیمی در ابتدا کمی آزار دهنده باشد. 
اولین چیزی که درمورد USB-C توجه شما را جلب می‌کند کوچکی آن است که کمی بزرگ‌تر از micro USB و بسیار کوچک‌تر و فشرده‌تر از اتصال‌گر USB-A است که بیست سال است با آن زندگی کرده‌ایم. یکی از مزایای  Type-C این است که این پلاگین متقارن است و از دو طرف کار می‌کند در نتیجه دیگر لازم نیست که جهت درگاه را بیابید. علاوه بر آن طراحی USB-C بسیار محکم است و نسبت به سخت افزار USB قدیمی طول عمر بیشتری دارد. 

طراحی USB Type-C دوطرفه است. درحالی که کابل‌های بسیار زیادی وجود دارد که از یک طرف USB-A و از طرف دیگر C است اما هدف این است که به زودی تکنولوژی به سمتی رود که تنها از  USB-C استفاده شود تا روی هر دستگاه فقط یک درگاه وجود داشته باشد. کابل Type-C دوطرفه می‌تواند سیگنال ویدئو، صدا و تا 100 وات نیرو را منتقل کند. درضمن این کابل می‌تواند انتقال را از دوطرف منتقل کند، در نتیجه می‌توانید از یک گوشی برای شارژ یک گوشی دیگر استفاده کنید. البته باید مواظب کابل‌های Type-C باشید چرا که مدل‌های ارزان قیمت می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی شما را خراب کنند. 

usb


 استانداردهای USB Type-C و USB 3.0/3.1 نقاط اشتراک بسیار زیادی دارند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. Type-C تنها یک طراحی فیزیکی است نه استانداردی برای انتقال داده. شما می‌توانید یک کابل  Type-C که USB 2.0 است داشته باشید. شما باید پیش از خرید هر کابل و یا دستگاه با درگاه USB-C مشخصات آن را چک کنید. ماکزیمم سرعت USB 2.0، 280 مگابایت بر ثانیه است اما سرعت استاندارد 3.0، 5 گیگابایت بر ثانیه و 3.1، 10 گیگابایت بر ثانیه است. 
تطبیق پذیری USB-C یک مزیت بزرگ است اما باید طریقه‎ی استفاده از دستگاه‌های خود را تغییر دهید. اگر دستگاه Type-C از USB 3.1 استفاده کند می‌تواند به راحتی چند نقش مختلف، از جمله شارژ، خروجی صدا، انتقال داده به چندین دستگاه و غیره را ایفا کند. بعضی از دستگاه‌ها فقط از USB Type-C استفاده می‌کنند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر از جک هدفون استفاده نمی‌کنند و بعضی از کامپیوترهای مانند مک بوک و پیکسل بوک همه از Type-C استفاده می‌کنند. در حال حاضر باید از آداپتور استفاده کنید اما به زودی همه چیز از Type-C استفاده خواهد کرد. 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...