بازگشت دست راست استیو جابز به بخش طراحی اپل؛ طراح معروف به جایگاه خود برگشت

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

در سال 2015 آقای Jony Ive به عنوان CDO (Chief Design Officer) شرکت اپل ارتقای درجه پیدا کرد و از بخش طراحی محصولات کناره‌گیری کرد. اکنون او دوباره به مسئولیت گذشته خود بازگشته است که نشان از تمرکز دوباره‌ی اپل روی طراحی و ظاهر محصولات خود دارد.

او که دو سال پیش از بخش طراحی محصولات اپل به مدیریت پروژه Apple Park در آمد، انتقادات فراوانی را نسبت به طراحی محصولات اپل در این سال‌ها ایجاد کرد به گونه‌ای که موجب نگرانی منتقدان نسبت به آینده‌ی محصولات این شرکت شد.

 اکنون با اتمام پروژه Apple Park آقای Jony Ive به سمت قبلی خود یعنی مدیریت و نظارت بر تیم طراحی محصولات اپل بازگشته است. Alan Dyle  و Richard Howarth که جایگزینان سمت Ive در بخش طراحی بودند اکنون کنار گذاسته شده اند و تیم‌های طراحی رابط کاربری و طراحی صنعتی اپل، مستقیماً زیر نظر Jony Ive فعالیت خواهند کرد.

او که زمانی به عنوان دست راست Steve Jobs شناخته می‌شد، مسئولیت طراحی ظاهری تمامی محصولات اپل را به عهده داشته است که منجر به درخشش شرکت اپل در آن سال‌ها و به طور مشخص iPhone شد. Jony Ive همچنان از مهم‌ترین مدیران شرکت اپل است، اگرچه کناره‌گیری از مدیریت روزانه‌ی بخش طراحی و فعالیت به عنوان CDO اولین گام‌ها برای بازنشستگی به نظر می‌آمد، اما او رسماً اعلام کرده است که به پست قبلی خود برگشته تا بار دیگر افتخارات محصولات اپل که به عنوان پیشتاز عرصه‌ی طراحی شناخته می‌شدند را باز گرداند.

محصولات اپل در سال‌های اخیر با انتقادات فراوانی همراه بوده اند. لپ‌تاپ‌های Macbook Pro و Mini از مهمترین محصولات مورد انتقاد هستند که در سال‌های اخیر هیچ تغییری نکرده اند و حتی کاربران از صفحه کلید اخیر این محصولات ناراضی هستند و Touch Bar تعبیه شده را تنها ترفندی برای جلب توجه می‌دانند.

از سوی دیگر گوشی‌های iPhone نیز که پرچمدار محصولات اپل به حساب می‌آیند، تا قبل از معرفی iPhone X در سال جاری، از نظر منتقدان طی سه سال گذشته هیچ تغییر اساسی نداشته است و تنها طراحی بدنه‌ی موفق گذشته‌ی خود را دنبال می‌کردند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...