حافظه اس اس دی ADATA XPG SX8000 PCIe M.2 2280 SSD 512GB

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

اولین SSD یا درایو حالت جامد M.2 2280 از XPG، درایو حالت جامد SX8000 است که سرعت بسیار زیادی را برای نوت بوک ها و دسکتاپ ها ارائه می دهد. با استفاده از رابط فوق العاده سریع PCIe Gen3x4، اس اس دی SX8000 به سرعت بسیار بالا تا ۲۵۰۰/۱۱۰۰ مگابایت بر ثانیه( خواندن/ نوشتن) می رسد که در مقایسه با SATA سریعتر خواهند بود.

توضیحات

با استفاده از استاندارد  NVMe 1.2، درایو حالت جامد SX8000 عملکرد فوق العاده ای در خواندن/ نوشتن تصادفی دارند و قابلیت multitasking ( چند وظیفه ای) را ارائه می دهند. اس اس دی SX8000 در فلش نوع ۳D NAND پیاده سازی شده که در مقایسه با فلش نوع ۲D NAND تراکم و قابلیت اطمینان بیشتری فراهم می کند. با پشتیبانی از تکنولوژی های SLC Caching، DRAM Cache Buffer و LDPC ECC، اس اس دی SX8000عملکرد مطلوب و یکپارچگی داده را در حین بازی ها، رندرها، اورکلاک ها و سایر برنامه های کاربردی سنگین حفظ می کند.

 

حافظه اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی ای دیتا SX8000

ADATA XPG SX8000 PCIe M.2 2280 SSD 512GB

حافظه اس اس دی ADATA XPG SX8000 PCIe M.2 2280 SSD 512GB – در حافظه های HDD سوزن هارد با قرارگیری بر روی هد عمل آدرس یابی اطلاعات را انجام داده، و پس از پیدا کردن آدرس مورد نظر، داده ها را به رم انتقال داده و سپس برای عمل پردازش به پروسسور ارسال می شوند. با توجه به این که تمامی این مراحل اعم از جابه جایی سوزن، گردش هد و همچنین عمل آدرس یابی در هارد دیسک به صورت مکانیکی انجام می شود، موجب به وجود آمدن گرما، مصرف انرژی و همچنین به وجود آمدن زمان تاخیر در خواندن نوشتن می شود.

تمامی این اتفاقات در کنار یکدیگر موجب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل طولانی شدن زمان بوت سیستم، استهلاک قطعات مکانیکی هارد دیسک، تولید گرمای زیاد توسط هارد و در نهایت موجب کاهش سرعت کلیه ی عملیات پردازشی می شود. علاوه بر مشکلات بالا هارد دیسک ها در برابر ضربه ی فوق العاده حساس هستند، به صورتی که ممکن است با ضربه ای کوچک هارد بسوزد و یا قسمتی از اطلاعات آن از بین برود. پرسنتا برای غلبه بر این مشکلات حافظه های ۵۱۲ گیگابایتی SSD مدل XPG SX8000 را به شما عرضه می کند.

ویژگی های حافظه ۵۱۲ گیگابایتی ای دیتا (ADATA)

هارد دیسک های حالت جامد یا همان SSD ها به حافظه هایی گفته می شوند که در آن ها از هیچ قطعه ی متحرکی استفاده نشده باشد، در ساخت آن ها از حافظه های مبتنی بر فلش یا SD Ram ها استفاده می شود. استفاده از حافظه های مبتنی بر فلش در SSD ها باعث می شود تا زمان تاخیر به حداقل برسد و همچنین گرمای تولید شده کاهش یابد که تمامی این مسائل باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین سبکتر شدن این حافظه ها نسبت به هارد دیسک ها می شود. از ویژگی های دیگر درایو حالت جامد ای دیتا SX8000  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از رابط PCIe Gen3 x4 در درایو حالت جامد SX8000

درایو حالت جامد SX8000 برای گیمرها، اورکلاکرها ها و رندر گرافیگی مناسب برنامه های گرافیکی طراحی شده است. با اسفاده از رابط فوق العاده سریع PCIe Gen3x4 اس اس دی SX8000 سرعت خیره کننده  ۲۵۰۰/۱۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد. که تقریبا از نظر سرعت خواندن ۴ برابر سریعتر و از نظر سرعت نوشتن دوبرابر سریعتر از SATA 6Gb/s است. فاکتور فرم فشرده M.2 2280 به این معناست که کاربران به راحتی می توانند SX8000 را در بدون کابل در نوت بوک ها و رایانه های رومیزی نصب کنند. درایو حالت جامد SX8000 از جدیدترین سیستم عامل های اینتل پشتیبانی می کند، بنابراین به گیمرها و اورکلاکرها کمک می کند تا از سیستم خود بیشتر استفاده کنند.

استاندارد NVMe 1.2 تصدیق شده SX8000 SSD

درایو حالت جامد SX8000 به منظور عملکرد تصادفی و چندکاره ای که دارد دارای استاندارد NVMe نسخه ۱٫۲ است. اس اس دی SX8000 هم در بازی، هم در رندر کردن و هم در اورکلاک کردن به حفظ پایداری سیستم حتی در بدترین شرایط کمک می کند.

ظرفیت و قابلیت اطمینان بالاتر با فلش نوع ۳D NAND

با توجه به انعطاف پذیری فلش نوع ۳D NAND، درایو حالت جامد SX8000 M.2 2280 در ظرفیت های متنوع ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ گیگابایت ارائه شده است. علاوه براین فلش نوع ۳D NAND نسبت به نوع ۲D NAND کارایی و قابلیت اطمینان بیشتری ارائه می دهد.تمام مدل های SX8000 مجموع بیت های نوشته شده یا TBW بالایی ارائه می دهد که این به این معنا است که SSD از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.

اس اس دی SX8000 حاوی تکنولوژی های ذخیره سازی  SLC هوشمند و بافر کش DRAM

ذخیره سازی  SLC هوشمند اجازه می دهد تا حافظه فلش NAND در حالت سلولی تک سطحی کار کند و عملکرد خواندن/نوشتن افزایش یابد. علاوه براین با پشتیبانی از بافرکش DRAM عملکرد خواندن و نوشتن می تواند ۲ برابر درایوهای حالت جامدی شود که فاقد DRAM هستند. به عبارت دیگر حافظه سیستمی را نمی توان به عنوان بافر SSD برای کارهای سنگین استفاده کرد.

دوام بالا با کد تصحیح خطای LDPC ECC در درایو حالت جامد SX8000

کد تصحیح خطای LDPC (بررسی تراکم چگالی پائین) که در درایو حالت جامد SX8000 پیاده سازی شده است، منجر به کاهش شدید خطاهای داده و افزایش یکپارچگی داده ها می شود. کد تصحیح خطایی که در درایو حالت جامد SX8000 استفاده شده است نسبت به اس اس دی هایی که فاقد ECC هستند و یا نسبت به SSD هایی که از BCH استفاده می کنند منجر به محافظت اطلاعات ارزشمند شما در برابر خرابی می شود. علاوه بر این درایو حالت جامد SX8000 از کارایی و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.

محافظت بیشتر با RAID Engine و Data Shaping

درایو حالت جامد SX8000 با پشتیبانی از RAID Engine و Data Shaping یکپارچگی داده ها را تضمین می کند و طول عمر SSD را افزایش می دهد تا ثبات بهتر و طول عمر بیشتر و بازگشت سرمایه را افزایش دهد. شما می توانید SSD را براساس میزان بار کاری و فشار کاری تنظیم کنید، این در حالی است که آرایه های ذخیره سازی با سطح بالایی از حفاظت و اطمینان حریم خصوصی ادغام می شود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...