چگونه اندروید را به ویندوز فون تبدیل کنیم؟

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

ویندوز موبایل 10 و مدل قبلی آن ویندوز فون مرده‌اند و به زودی دیگر پشتیبانی و آپدیت نیز نمی‌شوند. به نظر می‌رسد که کسی به سیستم کامپیوتر جیبی  Continuum علاقه‌ای نشان نداده است. کاربران گوشی یک کامپیوتر جیبی نمی‌خواهند، چیزی که آن‌ها می‌خواهند یک گوشی، یا چیزی شبیه به اندروید است. 

یکی از کارهایی که مایکروسافت به خوبی روی ویندوز فون انجام داد اپلیکیشن‌های بصری خوب و ساده‎تر کردن مدیریت دیتای موبایل بود. رابط کاربری آن منحصر به فرد و ساده بود. اما اینجا پایان کار برای مایکروسافت موبایل نیست. چرا که آن‌ها یک سری اپلیکیشن و تم صفحه ساخته و آن‌ها را روی گوگل پلی استور (و البته اپ استور اپل) قرار داده‌‎اند. 

اگر قبلاً کاربر ویندوز فون بوده‌اید و رابط کاربری آن را دوست دارید می‌توانید از این اپلیکیشن‌ها و لانچر مخصوص مایکروسافت استفاده کنید. 

اپلیکیشن‌های مایکروسافت موبایل در پلی استور 

از سال 2010 هزاران اپلیکیشن برای اندروید منتشر شده که سازنده‌ی آن‌ها مایکروسافت است. روند ساخت این اپلیکیشن‌ها سریع‌تر نیز شده است. جالب اینجاست که از وقتی که ویندوز10 موبایل شکست خورده است توسعه دهندگان اپلیکیشن این شرکت خیلی سریع در حال ساخت اپلیکیشن برای یک پلتفرم دیگر هستند. 

اپلیکیشن‌های مایکروسافت در پلی استور برای هر چیزی ساخته شده اند، از اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس گرفته تا اپلیکیشن‌های عکس مثل Hyperlapse. ابزاری نیز برای هواشناسی و اخبار و همچنین ابزاری برای مدیریت شبکه‌ی مایکروسافت و یا سرور نیز وجود دارد. چند بازی نیز در این سری اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود. 

لانچر مایکروسافت: حس ویندوز را به شما می‌دهد 

luncher

 

استفاده از لانچر مایکروسافت و ترکیب آن با چند اپلیکیشن دیگر به شما حس ویندوز روی دستگاه اندروید را می‌دهد. درحالی که لانچر مایکروسافت رابط کاربری تایل مانند ویندوز 10 موبایل را ندارد اما کاملاً به آن نزدیک است. 

با پیش زمینه‌ی یک رنگ، فونت و آیکون‌های ویندوز10 در لانچر کاملاً حس می‌کنید که در حال استفاده از یک گوشی ویندوز10 فون هستید. لانچر‌ها بیش از هرچیزی می‌توانند حس یک گوشی را عوض کنند و هرچه بیشتر با این لانچر کار کنید بیشتر حس می‌کنید که در حال استفاده از یک دستگاه ویندوز هستید. 

Outlook, Cortana, OneDrive

چه چیزی ویندوز را می‌سازد؟ آیا تنها ظاهر و حسی است که می‌دهد و یا اپلیکیشن‌ها و ابزارها نیز در این حس نقش دارند؟ 

ویندوز بسیار بیشتر از رابط کاربری سیستم عامل است. شما به راحتی می‌توانید از مایکروسافت لانچر در کنار اپلیکیشن‌های اصلی مایکروسافت، مثل Outlook، OneDrive و دستیار دیجیتالی Cortana استفاده کنید. 

این اپلیکیشن‌ها را به راحتی می‌توانید در پوشه‌ی مایکروسافت روی لانچر بیابید. شما می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده و اپلیکیشن‌های موجود برای نصب را ببینید. 

این اپلیکیشن‌ها روی لانچر مایکروسافت خیلی خوب می‌نشینند. هرچه باشد یک لانچر قلب همه چیز است. برای مثال اگر دکمه‌ی خانه را برای باز کردن کورتانا فشار دهید همه‌ی اطلاعاتی که روی دسکتاپ دریافت می‌کنید برای شما باز می‌شود. درحالی که با نسخه‌ی ویندوز فون متفاوت است اما کاملاً حس کورتانا را به شما القا می‌کند. 

به چه اپلیکیشن‌هایی نیاز دارید؟ 

دوست دارید گوشی اندروید خود را به ویندوز موبایل تبدیل کنید؟ این کار بسیار ساده است و بعدی جدید به تجربه‌ی شما از گوشی هوشمند اندرویدتان می‌دهد. 

اپلیکیشن‌های مایکروسافت برای اندروید: 

• Microsoft Launcher: لانچر اندروید مایکروسافت بیشتر حس ویندوز دسکتاپ را به شما می‌دهد. 

• Outlook: با استفاده از حساب کاربری می‌توانید ایمیل‎های Outlook را روی گوشی خود دریافت کنید. 

• Cortana: هر پلتفرمی با استفاده از یک دستیار دیجیتالی خیلی بهتر می‌شود. 

• OneNote: اپلیکیشن نوت برداری محبوب مایکروسافت که با فضای ابری همگام می‌شود. 

• Office: Word, Excel و PowerPoint در این اپلیکیشن موجود هستند. 

• Skype: که هیچ نیازی به معرفی ندارد. 

• OneDrive: یک فضای ابری به سبک مایکروسافت. به وسیله‌ی این برنامه می‌توانید فایل‌های مهم خود را روی گوشی اندروید و تبلت داشته باشید. 

چرا اپلیکیشن‌های مایکروسافت را دانلود کنیم؟

اگر هم اکنون از اپلیکیشن‌های مایکروسافت روی اندروید استفاده نکرده باشید شاید این مقاله به دردتان نخورد. اما اگر می‌خواهید به حساب Outlook دسترسی داشته باشید و یا به حساب Xbox Live بروید بهتر است از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. 

microsoft

 

هنوز هم بسیاری از شرکت‌ها برای کارمندان خود ویندوز فون تهیه می‌کنند. درست است که این دستگاه‌ها از رده خارج شده‌اند اما دیتا و سرویس‌های آن‌ها در این دستگاه‌ها هنوز ادامه دارد. 

بسیاری از ما همیشه به اپلیکیشن‌های ویندوز خود نیاز داریم و داشتن آن‌ها برایمان روی گوشی چیزی حیاتی است. به همین دلیل دانلود اپلیکیشن‌های ویندوز روی اندروید می‌تواند زندگی ما را نجات دهد. 

اندروید راهی برای داشتن ویندوز 10 موبایل 

همه‌ی این مسائل یک سوال را برای ما به وجود می‌آورند: آیا مایکروسافت به یک دستگاه موبایل مبتنی بر ویندوز نیاز دارد؟ مایکروسافت نمی‌تواند یک دستگاه اندروید با این اپلیکیشن‌ها به صورت از پیش نصب شده منتشر کند؟ شاید اما این کار را نخواهند کرد. بیشتر به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد یک گوشی با ظاهر سرفیس بسازد. 

در چند سال گذشته مایکروسافت این فرصت را داشت که پلتفرم موبایل خودش را به موفقیت برساند. این اتفاق نیفتاد. بیشتر کاربران ویندوز فون هم اکنون یک گوشی بی مصرف با یک دروبین خیلی خوب دارند. 

به هر حال اگر از طرفداران ویندوز 10 موبایل هستید به نظر می‌رسد که تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که از لانچر و اپلیکیشن‌های مایکروسافت روی گوشی اندروید خود استفاده کنید. 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...