شیائومی پرچمدار Mi 7 را با نمایشگر AMOLED، پردازنده اسنپدراگون 845 و یک قیمت عالی عرضه می‌کند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

به نظر می‌رسد شیائومی در حال آماده سازی یک اسمارت فون قدرتمند و همه چیز تمام برای سال آینده است. به تازگی گزارشی منتشر شده است که بسیاری از ویژگی‌های گوشی Mi 7 را فاش می‌کند.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش نسل بعدی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی در خانوادهMi قرار است از یک صفحه نمایش تمام صفحه برخوردار باشد. شیائومی پیش از این دو گوشی Mi Mix و Mi Mix 2 خود را با استفاده از این صفحات نمایش تمام صفحه روانه بازار کرده اما به نظر می‌رسد این‌ بار نوبت به محصولات سری Mi رسیده است که از این نمایشگرهای با حاشیه کم بهره ببرند.

اگرچه دو گوشی عرضه شده در خانواده Mi Mix از پنل اصلی زیبایی برخوردار هستند اما قرار گرفتن دوربین ثانویه در زیر نمایشگر چندان به مذاق کاربران و علاقمندان به محصولات این کمانی خوش نیامده است. تغییر جایگاه این سنسور و انتقال آن به بالای نمایشگر در Mi 7می‌تواند کاربران بیشتری را به خرید این گوشی هوشمند علاقه‌مند نماید.

این گزارش همچنین اعلام کرده است که قابلیت شارژ سریع و بی‌سیم که در نسخه‌های پیشین از این گوشی وجود داشت از گوشی Mi 7 حذف خواهد شد تا بتوان یک پنل‌ پشتی تمام شیشه را برای این محصولات طراحی و تولید کرد. براساس اطلاعات موجود در این گزارش تغییر مهم دیگر رخ داده در نسخه جدید از گوشی‌های Mi شیائومی استفاده از یک نمایشگر 6 اینچی AMOLED از میان محصولات سامسونگ است. این نمایشگر دارای نسبت تصویر 18:9 نیز خواهد بود. با توجه به اینکه گوشی Mi 6 از یک نمایشگر 5.2 اینچی IPS با وضوح 1920 در 1080 پیکسلی و نسبت تصویر 16:9 بهره می‌برد این تغییر می‌تواند مهم و قابل توجه تلقی شود. پیش از این تعدادی از گزارش‌ها اعلام کرده بودند که شیائومی برای خریداری و استفاده از پنل‌های نمایشی OLED، با سامسونگ به توافقاتی دست پیدا کرده‌ است.

به این ترتیب اگر این اطلاعات درست باشند؛ سنسور اثر انگشت در گوشی Mi 7 به پنل پشتی آن منتقل خواهد شد. اطلاعات موجود در این گزارش همچنین نشان می‌دهد که شیائومی به قابلیت Face ID و تشخیص چهره در گوشی آیفون X علاقه‌مند شده است و قصد دارد یک سیستم تشخیص چهره مشابه با آن را برای استفاده در محصولات آینده خود طراحی کند. با توجه به این موضوع ممکن است سنسور اثر انگشت و این سیستم امنیتی از گوشی Mi 7 کنار گذاشته شود و همچون آیفون X، شناسایی کاربران تنها با استفاده از چهره آن‌ها صورت بگیرد. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این سیستم هنوز به بلوغ خود نرسیده است شاهد حضور آن در گوشی Mi 7 نخواهیم بود.

Mi-7-5.jpg - 86.12 kB

در بخش دیگری از این گزارش به پردازنده و میزان حافظه رم موجود در این گوشی پرچمدار نیز اشاره شده است. براساس این اطلاعات، شیائومی قصد دارد پردازنده بالارده و قدرتمند اسنپدراگون 845 را در هسته اصلی این گوشی هوشمند خود بگنجاند. همراهی این پردازنده با شش گیگابایت حافظه رم یک عملکرد قابل توجه را برای این گوشی فراهم خواهد کرد. استفاده از نسل جدید از پردازنده‌‌های 10 نانومتری یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی است که در محصولات سال 2017 شیائومی غایب بود. این گزارش همچنین اعلام کرده که اگرچه ابعاد صفحه نمایش گوشی Mi 7 نسبت به نسخه پیشین خود بزرگ‌تر شده است اما ظرفیت باتری آن بدون تغییر و در حدود 3350 میلی آمپر ساعت باقی خواهد ماند.

دوربین دوگانه دیگر قابلیت این گوشی است که براساس اطلاعات موجود توسط دو سنسور 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. گفته می‌شود یکی از این سنسورها دارای روزنه F/1.7 است. این گزارش اطلاعاتی از قیمت گوشی Mi 7 هم منتشر کرده است که نشان می‌دهد شیائومی برای آن برچسب 405 دلار را در نظر گرفته است. با توجه به این قیمت به نظر می‌رسد گوشیMi 7 را باید به عنوان یک محصول با ارزش خرید بالا معرفی کنیم. اگرچه این گزارش اطلاعاتی از زمان معرفی و عرضه این گوشی هوشمند اعلام نکرده است اما شیائومی معمولاً نسخه جدید از این خانواده از محصولات خود را در اواخر سه ماهه اول یا اوایل سه ماهه دوم هر سال معرفی می‌کند. به این ترتیب انتظار داریم گوشی Mi 7 در اوایل ماه مارس، یا اواخر ماه آوریل در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.

مطمئناً در طی روزهای آینده و نزدیک شدن به زمان معرفی و عرضه این گوشی، اطلاعات دقیق‌تری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی Mi 7 در دسترس قرار خواهد گرفت.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...