گمرک ایران رسماً هزینه و نحوه ثبت گوشی‌های مسافری را در طرح رجیستری اعلام کرد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

گمرک ایران نحوه واردات گوشی همراه مسافری را همزمان با اجرای طرح رجیستری به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه ای اعلام کرد : مسافرانی که به کشور وارد می شوند در صورتی که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند ، موظف اند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.
گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با دریافت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی نفع را در سامانه مسافری از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد و سپس برای درج اطلاعات شناسهIMEI و مبالغ عوارض اقدام کنند.

preview

این بخشنامه تاکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج این موارد در سامانه در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.
گمرک ایران در راستای ایجاد شفافیت و احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات از دسترسی آزاد به اطلاعات قیمت واقعی گوشی های تلفن همراه در طرح رجیستری خبر داده و اعلام کرده است : این اقدام با هدف احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی صورت گرفته است و خریداران گوشی های تلفن همراه در زمان استعلام کد شناسه بین المللی (IMEI) می توانند از قیمت واقعی این گوشی ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی گرفته شده است ، اطلاع حاصل کنند.
علاوه بر این دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک دریافت شده در دسترس مشتریان قرار گرفته است و با استعلام کد شناسه بین المللی می توانند مشتریان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...