هرآنچه باید درباره OnePlus 5T پرچمدار جدید شرکت وان پلاس بدانیم

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

وان پلاس 5T پرچمدار جدید شرکت وان پلاس در حالی فردا از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران رونمایی خواهد شد که تاکنون اطلاعات زیادی از این محصول منتشر شده است. اگرچه در شهرسخت‌افزار پوشش کاملی از رونمایی این محصول خواهیم داشت اما بدنیست پیش از معرفی، نیم‌نگاهی به قابلیت‌های آن داشته باشیم.

وان پلاس بار دیگر قصد دارید یک پرچمدار مدرن را در سال ۲۰۱۷ میلادی پیش روی مشتاقان قراردهد. پرچمداری که OnePlus 5T نام خواهد داشت و تولید آن به طور رسمی از طرف شرکت سازنده، تایید شده است. عنوان 5T نشان از آن دارد که با محصولی جدید که در واقع به روزرسانی برای پرچمدار فعلی این شرکت یعنی وان پلاس ۵ است روبرو خواهیم شد. خبری که مطمئنا برای طرفداران خاص این برند خاص، جالب توجه خواهد بود. در شرایط فعلی بازار، برندهای مختلفی پرچمدارهای خود را با بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سطح بالا روانه بازار کرده‌اند اما همان‌طور که می دانید محصولات وان پلاس همواره طرفداران خاص خود را دارند.

همان‌طور که احتمالاً خبر دارید در سال ۲۰۱۷ میلادی، وان پلاس پرچمدار خود را با عنوانOnePlus 5‌ پیش روی مشتاقان قرارداده است. این محصول در ادامه به نسخه طلایی هم که به طور محدود و با طراحی یک طراح سرشناس فرانسوی آماده شده بود روانه بازار شد. با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید وان پلاس در قالب رونمایی از وان پلاس ۵ تی چه قابلیت‌های تازه‌ای را پیش روی مشتاقان قرار خواهد داد.

طراحی
انتظار می‌رود وان پلاس در طراحی محصول جدید خود، تا حد زیادی به زبان طراحی وان پلاس ۵ وفادار بماند. بدنه‌ای با ضخامت کم در کنار رنگ‌بندی خاکستری و طلایی از جمله مواردی است که در لیست پیش‌بینی‌های رسانه‌های مختلف قرار گرفته است.

برخی منابع معتقدند محصول جدید وان پلاس، از نقطه نظر طراحی تا حد زیادی مشابه با اوپو اف ۵ خواهد بود. همان‌طور که می دانید Oppo F5 در اواخر ماه اکتبر روانه بازار شد و حالا به نظر می‌رسد پایه طراحی وان پلاس ۵ تی بر اساس این محصول چینی‌ها خواهد بود.

وب‌سایت Android Authority هم از جمله منابعی است که با انتشار تصویری، تا حد زیادی از طراحی OnePlus 5T پرده برداشته است.

آنچه تاکنون مشخص است بهره‌مندی از صفحه‌نمایشی با حاشیه محدود و البته با نسبت ابعاد ۱۸:۹ در کنار بدنه فلزی یکپارچه و سنسور تشخیص اثرانگشتی که در پشت گوشی تعبیه خواهد شد تا حد زیادی محتمل خواهد بود. در مدت زمان چندهفته، از بی‌خبری در خصوص وان پلاس ۵ تی به انتشار حجم زیادی از تصاویر پرچمدار جدید وان پلاس رسیدیم که همگی مدعی بودند طراحی وان پلاس ۵ تی را به نمایش می‌گذارند. در جدیدترین مورد می‌توان به تصویر منتشر شده در حساب کاربری ایوان بلس، لیکر مطرح اشاره کرد که قسمت بالایی وان پلاس ۵ تی را به تصویر کشیده است.

هنوز هیچ توضیحاتی در خصوص بهره‌مندی این محصول از استانداردهای مقاومت در برابر نفوذ آب منتشر نشده است. با وجود این، توییت‌های منتشر شده از سوی مسئولان وان پلاس حکایت از آن دارد که جک ورودی ۳.۵ میلی‌متری هدفون را همچنان در این محصول شاهد خواهیم بود.

علاوه بر این، با استناد به تصاویری که در توییتر منتشر شده می‌توان اینگونه برداشت کرد که وان پلاس و وان پلاس ۵ تی هردو ابعاد و اندازه مشابهی دارند.

آنچه در بخش طراحی همچنان مبهم به نظر می‌رسد آن است که چه تصمیمی در خصوص مکان تعبیه سنسور تشخیص اثرانگشت که در حال حاضر در قسمت جلوی وان پلاس ۵ تعبیه شده اتخاذ خواهد شد. خبرهای غیررسمی هم در خصوص احتمال استفاده از سنسور تشخیص چهره منتشر شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا راهکاری مشابه با فیس آیدی آیفون ۱۰ اپل یا سنسور اسکن عنبیه نظیر محصولات سامسونگ را شاهد خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که مشابه با Oppo 5، سنسور تشخیص اثرانگشت به قسمت پشتی گوشی منتقل شود.

صفحه‌نمایش
در ابتدا خبر استفاده از صفحه‌نمایشی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ توسط وب‌سایت GizmoChinaمنتشر شد. در ادامه نیز تصاویر غیررسمی منتشر شده، استفاده از این ترکیب را در صفحه‌نمایش وان پلاس ۵ تی تایید کردند. وان پلاس احتمالاً قید استفاده از رزولوشن QHDرا در پرچمدار جدید خود خواهد زد و به همان رزولوشن تمام اچ‌دی قناعت می‌کند. در این محصول، با توجه به نسبت احتمالی ۱۸:۹ صفحه‌نمایش، شاهد به‌کارگیری رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهیم بود و ابعاد ۶ اینچی برای صفحه‌نمایش منظور خواهد شد. این ترکیبی است که هواوی در میت ۱۰ پرو استفاده کرده و در لیست مشخصات Oppo F5 هم به چشم می‌خورد.

وان پلاس یکی از مشتریان پروپاقرص صفحه‌نمایش‌های OLED سامسونگ است و به نظر نمی‌رسد در خصوص توسعه وان پلاس ۵ تی هم شرایط فرق کند. در این بین، مدیرعامل وان پلاس هم با انتشار توییتی بر استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در بخش صفحه‌نمایش تاکید کرده است. تاکیدی که به نظر می‌رسد استفاده از صفحه‌نمایش‌های AMOLED را به همراه خواهد داشت.

سخت‌افزار و باتری
در بخش مولفه‌های سخت‌افزاری و باتری، یک نکته کاملاً مشخص و واضح وجود دارد و آن استفاده حتمی وان پلاس از قابلیت Dash Charging به عنوان تکنولوژی شارژ سریع بومی شده توسط این شرکت است. اگرچه اخبار موثقی در خصوص ظرفیت باتری وان پلاس 5Tمنتشر نشده اما با توجه به بهره‌گیری از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپرساعتی در وان پلاس ۵، به نظر می‌رسد همین ترکیب در پرچمدار جدید وان پلاس هم استفاده خواهد شد.

در بخش مولفه‌های سخت‌افزاری تامین کننده توان پردازشی گوشی نیز همه‌چیز به این بستگی دارد که وان پلاس ۵ تی را گوشی به روزرسانی شده در مقایسه با وان پلاس ۵ نگاه کنیم یا آن را در قالب محصولی کاملاً جدید مجسم کنیم. در حال حاضر، اسنپ دراگون ۸۳۵ محصولی است که در اکثر گوشی‌های پرچمدار برندهای مختلف استفاده شده و البته آزمایش خود را نیز به خوبی پس داده است. از سوی دیگر انتظار نمی‌رود تا آوریل ۲۰۱۸ میلادی شاهد استفاده از اسنپ دراگون ۸۴۵ در گوشی‌های هوشمند باشیم. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد وان پلاس ۵ تی را در قالب تجهیز به اسنپ دراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام و در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم در بازار شاهد باشیم.

علاوه بر این، بنچمارک آنتوتویی که پیش از این از پرچمدار جدید وان پلاس منتشر شده نیز حکایت از آن دارد که اسنپ دراگون ۸۳۵ در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در OnePlus 5T استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود وان پلاس ۵ تی در قالب دو مدل مجهز به ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و البته بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی روانه بازار شود.

دوربین
هیچ اخبار رسمی یا معتبر غیررسمی در خصوص المان دوربین وان پلاس ۵ تی منتشر نشده است. با وجود این، استفاده از ترکیب دوربین دوگانه در وان پلاس ۵ نوید آن را می‌دهد تا از ترکیبی مشابه در پرچمدار بعدی وان پلاس هم استفاده شود. با این تفاسیر، باید انتظار نمایشی جذاب از افکت‌های بوکه، مد پرتره و البته بهبود کیفیت را در دوربین وان پلاس ۵ تی داشته باشیم.

Pete Lau موسس و مدیرعامل وان پلاس، پیش از این تصویری به ثبت رسیده با دوربین وان پلاس ۵ تی را که جزئیات بالای خروجی را در محیطی با نور محدود به نمایش می‌گذارد در حساب کاربری توییتری خود منتشر کرده بود.

به تازگی مسئولان وان پلاس تصویر دیگری را هم از مد پرتره این محصول منتشر کرده‌اند. در توضیح این تصویر تنها یک پرسش مطرح شده بود. مسئولان وان پلاس از کاربران خواسته بودند تا حدس بزنند این پرتره با چه گوشی هوشمندی به ثبت رسیده است؟ پاسخ اکثر کاربران، مشترک بود و طیف زیادی از آن‌ها به وان پلاس ۵ تی اشاره کرده بودند.

اینکه وان پلاس از ترکیب کنونی یعنی استفاده از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در کنار ترکیب ثانویه ۲۰ مگاپیکسلی به استاندارد جدیدی مهاجرت خواهد کرد یا نه موضوعی است که به سادگی نمی‌توان حدس زد. در حال حاضر، ترکیب فعلی در بسیاری از پرچمدارهای هوشمند بازار گوشی‌های همراه روی استفاده از مگاپیکسل کم‌تر و پیکسل‌های بزرگ‌تر استور است. در همین راستا، شاهد بوده‌ایم که بسیاری از شرکت‌های سازنده با استفاده از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هم توانسته‌اند نتایج چشمگیری را به نمایش بگذارند.

در بخش جلوی گوشی وان پلاس ۵ هم از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است که احتمال تغییر رزولوشن آن بسیار کم است.

این در حالی است که تصاویر منتشر شده از بنچمارک آنتوتوی این محصول، به کارگیری دو سنسور ۲۰ مگاپیکسلی را نوید می‌دهد.

تاریخ عرضه و قیمت
وان پلاس تایید کرده که رویداد رونمایی از OnePlus 5T، پرچمدار جدید این شرکت در تاریخ ۱۶ نوامبر برابر با ۲۵ آبان ماه از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. این رویداد به صورت آنلاین هم پخش خواهد شد. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، فروش وان پلاس ۵ تی از تاریخ ۲۱ نوامبر برابر با ۳۰ آبان ماه کلید زده خواهد شد. فرایند پیش فروش این محصول نیز از همان روز برگزاری رویداد یعنی ۱۶ نوامبر برابر با ۲۵ آبان ماه آغاز می‌شود. انتظار می‌رودOnePlus 5T با قیمتی مشابه با آنچه در زمان ورود وان پلاس ۵ به بازار شاهد بودیم پیش روی مشتاقان قرارگیرد. از همین رو انتظار می‌رود نسخه مجهز به ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۴۴۹ پوند و نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۴۹۹ دلار در دسترس مشتریان قرارگیرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...