از دیدن کارت‌های گرافیک قدرتمند اینتل شوکه نشوید! جهان در حال تغییر است

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

کمتر از 24 ساعت پس از ترک AMD، آقای راجا کُدوری، رئیس پیشین بخش گرافیک این کمپانی یا همان Radeon Technologies، به استخدام اینتل در آمد. حالا کُدوری عهده دار بخش جدید اینتل خواهد بود که به دنبال تولید کارت‌های گرافیک مجزا رده بالاست.

اینتل رسماً بیوگرافی کُدوری را به وب سایت خود اضافه کرده که نشان می‌دهد وی در سمت معاون ارشد بخش "Core and Visual Computing Group" (که بر روی توسعه کارت گرافیک مجزا کار خواهد کرد)، مدیر کل بخش راهکارهای محاسباتی پیشرفته و طراح ارشد، در اینتل مشغول به کار خواهد بود. بیوگرافی مورد بحث صریحاً بر روی توسعه کارت گرافیک مجزا تاکید کرده است. بنابراین آقای کُدوری برای ساخت پردازنده گرافیکی مجزا توسط اینتل استخدام شده است.

همچنین اینتل یک بیانیه خبری نیز منتشر کرده که ضمن اعلام استخدام آقای کُدوری، خبر از تمرکز این کمپانی بر روی ساخت کارت های گرافیک رده بالا می دهد. طبق آنچه که به نظر می رسد، احتمالاً اینتل یک ریزمعماری پردازنده گرافیکی مختص به خود توسعه می دهد.

حالا می دانیم اینتل به دنبال دست یابی به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند و کارت‌های گرافیک مجزا است. با این حال هنوز مشخص نیست کارت گرافیک گیمینگ باشد، بلکه بیشتر به نظر می‌رسد این کمپانی بر روی توسعه شتاب دهنده و پردازنده‌های شبکه عصبی سرمایه گذاری کند، چیزی که به نظر می‌رسد آینده محاسبات باشد.

در همین حال با دست یابی اینتل به توانایی ساخت پردازنده‌های گرافیک قدرتمند، هیچ بعید نیست این کمپانی سراغ بازار کارت‌های گرافیک گیمینگ نیز برود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...