طرح رایگان ارتقا به ویندوز 10 حتی پس از دسامبر نیز فعال است

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

امروز گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد مایکروسافت به زودی طرح ارتقای مجانی به ویندوز 10 را خاتمه خواهد داد. این شرکت در سال 2015 برای اولین بار ویندوز 10 را روانه بازار کرد و امکان ارتقای رایگان را برای کاربرانی که از ویندوز 7 و 8.1 بهره می‌بردند را فراهم نمود. اما در آن زمان گفته شد که این طرح تنها تا تاریخ 29 جولای سال 2016 فعال باقی خواهد ماند.

اگرچه این طرح دیگر از طریق برنامه Get Windows 10 قابل دسترس نبود، اما مایکروسافت هنوز هم به کاربرانی که از تکنولوژی‌های کمکی استفاده می‌کردند اجازه می‌داد سیستم عامل خود را به صورت مجانی به ویندوز 10 ارتقا دهند.

مسلما هم برای کاربران و هم برای مایکروسافت بهتر است که تمام کاربران از جدیدترین نسخه سیستم عامل این شرکت استفاده نمایند تا پشتیبانی بهتری ارائه شود. این کمپانی در صفحه ارتقای رسمی خود اعلام کرد که طرح ارتقا به ویندوز 10 برای کاربرانی که از تکنولوژی‌های کمکی استفاده می‌کنند نیز تا پایان دسامبر سال جاری به اتمام خواهد رسید.

از سوی دیگر، جنی لی-فلوری، ریاست بخش دسترس‌پذیری مایکروسافت در یک مطلب جداگانه در تاریخ 17 اکتبر اعلام کرد که این طرح رایگان تا پایان سال میلادی اعتبار داشته و پس از آن متوقف خواهد شد.

این خبر باعث شده تا بسیاری از کاربران از ترس آن‌که در آینده امکان ارتقای رایگان به ویندوز 10 را نداشته باشند، هم اکنون این کار را انجام دهند.

اما در متن منتشر شده در این اخبار به این موضوع اشاره نشد که کاربران پس از ماه دسامبر دیگر قادر به ارتقای رایگان به این نسخه از ویندوز نخواهند بود. در واقع اگر از یک نسخه قانونی ویندوز 7 یا 8.1 بهره می‌برید، پس از آن تاریخ نیز قادر به ارتقای رایگان هستید.

متاسفانه هنوز خبری رسمی در مورد این‌که تا چه زمانی کاربران نسخه‌های قانونی ویندوز 7 و 8.1 امکان ارتقای مجانی را دارند، منتشر نشده است.

به هر حال باتوجه به مطالبی که قید کردیم، نیازی به داشتن ترس و واهمه نبوده و اگر کاربر نسخه قانونی این نسخه‌ها باشید می‌توانید تا زمانی که مایکروسافت رسما امکان ارتقای رایگان را بردارد، از این مزیت بهره ببرید. البته توصیه می‌شود باتوجه به افزایش روزافزون مشکلات امنیتی، هر چه سریع‌تر به ویندوز 10 کوچ کنید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...