کامپیوتکس 2017: نتایج اولیه پردازنده Intel Core i9 7900X

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

پردازنده اکستریم اینتل که مدتی پیش اخبار مربوط به آن منتشر شد، حالا در نمایشگاه کامپیوتکس زیر تست قرار گرفته و این گزارش به صورت اختصاصی توسط سخت افزار تهیه شده است. پردازنده Intel Core i9 7900X بر پایه معماری SkyLake-X و سوکت LGA 2066 یک پردازشگر سطح بالا می‌باشد که دارای 10 هسته‌ی فیزیکی (20 هسته منطقی) است. حداکثر توان مصرف اسمی اعلام شده در وب‌سایت اینتل برای این پردازنده برابر با 140 وات می‌باشد. این پردازشگر از حافظه‌های DDR4 پر سرعت به صورت چهار کاناله پشتیبانی می‌کند که در نتیجه پهنای باند قابل توجهی برای پردازنده حاصل می‌آید. مقدار حافظه‌ی قابل آدرس دهی توسط Intel Core i9 7900X بنابر اعلام اینتل 128 گیگابایت بوده و تکنولوژی ساخت ترانزیستورهای این پردازشگر از نوع +14nm است.

در گزارشی که به صورت اختصاصی توسط ما تهیه شده است، یک نمونه‌ی مهندسی یا به اختصار es از پردازنده Intel Core i9 7900X توسط یکی از مادربوردهای X299 ایسوس تست گردیده است. همان‌طور که مشاهده می‌نمائید، برای تست از نر‌م‌افزار CineBench R15 بهره گرفته شده است. پردازنده مورد بحث ما مجهز به تکنولوژی توربو بوست جدید دو مرحله‌ای اینتل می‌باشد که به واسطه آن پردازنده در شرایط فشار کاری مختلف، فرکانس مناسب را اعمال می‌کند. تحت فشار بالای پردازشی تکنولوژی Turbo Boost‌ 2 فعال می‌شود و فرکانس پردازنده را به 4.3 گیگاهرتز افزایش می‌دهد. اگر فشار پردازشی افزایش بیشتری داشته باشد، این‌بار تکنولوژی Turbo Boost 3 فعال می‌گردد و سرعت کلاک پردازنده را به 4.5 گیگاهرتز افزایش می‌دهد. در طول تست CineBench R15 به دلیل آن که فشار کاری در حدی نبود که نیاز به فرکانس بالا احساس شود، فقط Turbo Boost 2 فعال شد و فرکانس پردازنده را به 4.3 گیگاهرتز رساند. در این شرایط پردازنده مورد بحث ما توانست به امتیاز 2334 برسد.

Intel Core i9 7900X

در این حالت دمای یکی از هسته‌ها به 87 درجه‌ی سلسیوس رسید، اما سایر هسته‌ها دمای تقریبا قابل قبولی داشتند. شاید برای شما سوال شده باشد که پردازنده‌ای که در تست‌ها نامش ذکر شده است، Intel Core i7 7900X می‌باشد اما ما حدس میزنیم به دلیل این که این محصول نمونه‌‌ی es بوده و همچنین نرم‌افزارها هنوز با آن هماهنگ نشده‌اند، نام این پردازنده به اشتباه Intel Core i7 7900X درج شده و این در حالی است که وب‌سایت رسمی اینتل پردازشگر مذکور را با نام Intel Core i9 7900X معرفی کرده است. این پردازنده و پلتفرم جدید آن ویژگی‌ها و نو آوری‌های زیادی را با خود به همراه دارند که برای نمونه می‌توان به PCI-E 3.0 16x VROC اشاره کرد که می‌تواند تا 22 برابر سریع‌تر از درگاه‌های SATA 3 پهنای باند مورد نیاز SSD های پر سرعت را تامین کند.

intel vroc

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!